Hogyan válassz bandázst?

A legtöbb küzdősportnál bandázst használnak a kesztyű alá a kézfej védelmére. Több típus és hossz létezik a fásliknak. De vajon melyiket érdemes választani a rengeteg fajta közül? Rugalmas vagy merev bandázst válasszak, ha még soha sem bandázsoltam? Mikor érdemes bandázskesztyűt használni? A következő cikkünkben minden kérdésre választ adunk.
Hogyan válassz bandázst?

A bandázsoknak három különböző típusai léteznek: merev, rugalmas és a bandázs kesztyű. Ezeket fogjuk egyenként átnézni. Mindegyiknél leírjuk az előnyüket, hátrányukat és, hogy kinek javasoljuk.

A merev bandázsok 100% pamutból készülnek, tehát nincsen bennük semmilyen gumiszál. Előnyük, hogy nem lehet őket túlfeszíteni a kézfejen. Hátrányuk viszont az, hogy kevésbé illeszkednek a kézre, így ujj közé bandázsoláshoz nem érdemes ezt a típust választani. Általában kezdőknek szoktuk ezt a bandázst javasolni, mivel ők még nem érzik, hogy mennyire szabad megfeszíteni a fáslit. Ezt a típust biztos nem fogjuk túlhúzni.

A rugalmas bandázsoknál gumiszál van a szalagba belefonva. A rugalmas tulajdonsága miatt jobban illeszkedik a kézre és a bötykökre. Haladóknak ezt a bandázst javasoljuk, mivel nagyobb védelmet nyújt a kéznek, mint a merev párja. Ujj közé bandázsolásnál mindenképpen ezt a fazont javasoljuk.

Bandázs kesztyűket is több típusra lehet bontani: bandázzsal rendelkező bandázs kesztyű és az egyszerű tépőzáras bandázs kesztyű. Mindkét típus használatával elkerülhető az időigényes bandázsolás. Előnye, hogy gyorsan fel lehet venni. A kesztyű elején szivacs vagy gél található, ami védi az ököl elülső részét. Amelyikhez van pluszba bandázs is, azt akár ujj közé is fel lehet tekerni. Hátrányuk, hogy nem védi olyan mértékben a kézfejet és a csuklót, mint a hagyományos bandázsok. Ha volt korábban sérülés (csuklótörés, ujjtörés, egyéb zúzódás), akkor ezt a típust nem javasoljuk.

A fenti típusokon túl még a bandázs hosszúságában is szoktak különbségek lenni. 2.5 métertől egészen 4.5 méterig kapható bandázs.

A hosszúság kiválasztásánál a következőket kell figyelembe venni:
- Mennyi időnk van edzés előtt bandázsolni? (ha nincs, akkor rövidebbet válasszunk)
- Mekkora hely van a kesztyűnkben, mennyire lötyög? (ha sok, akkor hosszabbat válasszunk)
- Volt-e csuklótörésünk, egyéb sérülésünk? (ha volt, akkor hosszabbat válasszunk)
- Mekkora a kézfej méretűnk - gyerek, vagy női? (ha kicsi, akkor rövidebbet válasszunk)
- Ujj közé bandázsolunk-e? (hosszabb bandázs kell)

A fentiek tudatában már könnyen ki tudjuk választani a legmegfelelőbb bandázst. Ha mégis bármilyen kérdésed lenne, fordulj hozzánk bizalommal budapesti üzletünkbe, vagy e-mailen keresztül.

Kapcsolódó termékek
AkcióPredator Piros rugalmas bandázs

Benlee 4,5 m-es piros rugalmas bandázs

Benlee Fist bandázs kesztyű

Menu
Fel