7 pont a helyes zsákolásról

Íme 7 tipp, amit a zsákolásról mindenképpen tudnod kell. Ha most vásároltál boxzsákot, vagy most kezded el a boxzsák edzést, akkor ez a cikk biztos hasznos olvasmány lesz. Ne csak püföld a zsákot, tanuld meg a helyes zsákolási technikát is. 7 pont a helyes zsákolásról

7 pont a helyes zsákolásról cikk 1. Figyelem (szemkontakt)

Az első probléma, amit sok kezdő boxoló zsákolásnál elkövet, hogy vagy nagyon mereven, vagy egyáltalán nem is figyeli a zsákot. Ne csak egy pontra koncentrálj, hanem lásd az egész zsákot. Mindig figyeld a célpontot, kövesd a szemeddel az ütéseidet.

2. Egyensúly

Amikor ütöd a zsákot, tartsd meg az egyensúlyodat. Ne ess neki a boxzsáknak az ütéseknél. Mindig figyelj a lábmunkára a edzés közben. Ha ezekre odafigyeljsz, az ütéseidnek sokkal nagyobb erejük lesz.

3. Üssed és ne toljad (lökjed)

A zsákot üssed és ne toljad vagy lökjed. Ne hagyd a zsákot kilengni. Akkor jó az ütésed, ha a boxzsák belsejére koncentrálsz. A jó technikával püfölt zsák, nem leng ki. A karod is sokkal hamarabb elfárad, ha csak lökdösöd a zsákot.

4. Állj meg az ütésnél

Az ütés pillanatában állj meg. (helyes boxállásban) Zsákolás közben mozognunk kell a lábunkkal is. Előre, hátra, oldalra lépegetünk a zsák körül. Amikor viszont kiütjük az ütéseket, akkor állj stabilan. Figyelj a helyes boxbeállásra!

5. Támadás után mozogj el

Zsákolás közben sokan elfelejtkeznek a lábmunkáról. Nem jó, ha megállunk a boxzsák előtt és ész nélkül püföljük. Fontos, hogy a támadások után mozogjunk el. Ha leütöttél egy kombinációt, utána mozogj el a lábaddal. Természetesen itt is fontos az egyensúly. (2. pont)

6. Ne várj

Akkor is üss párat a zsákra, ha pihensz. Ha megfigyeled a profi boxolókat, ők mindig ütik a zsákot. Még akkor is, amikor pihennek. Maximum 2 másodpercet pihennek és már küldik is a következő kombinációt.

Sok kezdő boxoló helytelenül, akár 10 másodpercet is pihen az ütések között. Az igazi bunyóba, annyi időd nincs pihenni. Abban a pillanatban, ahogy abbahagyod az ütést, az ellenfeled kezd el támadni. Szóval a lényeg, mindig üss. Nem kell teljes erőből. Pihenésnél üthetsz kisebb erővel. A lényeg hogy mindig püföld a zsákot.

7. Kevesebb erő, jobb légzés

A zsákolás olyan mint a futás, sok múlik a légzésen. Ne akarj hatalmasakat ütni, inkább figyelj a helyes légzésre. Az erős ütések jönnek maguktól, amint javul a technikád. Ne hagyd, hogy a zsák teljesen kifárasszon. A zsák a te ritmusodban fog dolgozni. Ha odafigyelsz a légzésedre és az ütéseid erejére, akkor kevésbé fogsz kifáradni.
Menu
Fel Szafari Sport Kft. Sportboltunk fő profiljai a különböző küzdősport és fitnesz felszerelések. Üzletünkben több mint 55 féle boxkesztyű, 30 féle boxzsák, 15 féle zsákoló kesztyű, különböző fogvédő és sípcsontvédő, bandázs és fejvédők közül választhat. A fitnesz felszerelések kínálatából nem hiányozhat a fa hulahopp karika, ugrálókötél és a szauna ruha sem. 1042 Budapest, Árpád út 45. Mo-Fr 10:00-18:00 Sa 10:00-13:00 $0 - $000 HUF Benlee, Everlast, Green Hill, Adidas, Top Ten, Predator, Hayashi, Shock Doctor 1995 boxkesztyű, boxzsák, fogvédő, bandázs, fejvédő, boxnadrág, boxtrikó Cash, Credit Card 13720320-2-41 06 1 788-4094 info@szafarisport.hu Szafari Sport Kft. üzlet Facebook Twitter